Terminale interkomowe - czym są i jaka jest ich funkcja?
Terminale interkomowe to wolnostojące, mobilne lub wiszące i montowane podtynkowo urządzenia audio i/lub coraz częściej video. Głównym zadaniem terminali interkomowych jest zapewnienie stałego dostępu do danego systemu komunikacji, systemu zawiadamiania czy alarmowania itp. Dzięki terminalom interkomowym możliwe jest zapewnienie łączności wewnątrz danego obiektu, pomiędzy zespołem obiektów czy w określonym miejscu. Najczęściej terminale interkomowe kojarzone są z bezpośrednią komunikacją i połączeniem z dyżurnym, dyspozytorem, recepcją, kancelarią itp.
Terminale interkomowe to urządzenia z przyciskiem wywołującym komunikację głosową i/lub video, które mogą pracować w następujących trybach:
- za pośrednictwem telefonii tradycyjnej (systemy interkomowe standardowe, analogowe)
- w standardzie centrali telefonicznej VoIP (Voice over Internet Protocol ), czyli obecnie najczęściej stosowanej komunikacji, umożliwiającej przesyłanie dźwięków za pomocą łączy internetowych lub oddzielnych sieci wykorzystujących protokół IP (tzw. systemy IP)
- w trybie pracy bez serwerowej tzw. Peer-to-Peer.
Zobacz również:
Wybierając technologię systemów, w których pracują terminale interkomowe warto wziąć pod uwagę takie aspekty jak: planowana wielkość systemu, rozległość systemu i odległości, skalowalność, konieczność integracji z innymi systemami, przewidziane funkcje, struktura okablowania itd.
Terminale interkomowe i ich główne rodzaje
Najbardziej podstawowy podział terminali interkomowych wygląda następująco:
- interkomy bramowe;
- interkomy nabiurkowe;
- interkomy naścienne;
- interkomy przemysłowe;
- interkomy wandaloodporne.
Zobacz również: