W C&C Partners wierzymy, że społeczna odpowiedzialność biznesu wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój społeczny oraz stwarza możliwości dla rozwoju samego przedsiębiorstwa. Polityka społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility) jest jednym z naszych priorytetów strategicznych na najbliższe lata. W naszym przypadku polityka CSR oznacza, iż podejmowane przez nas działania biznesowe mają wpływ na SPOŁECZEŃSTWO, PLANETĘ, DOCHÓD oraz POZYCJONOWANIE.
Priorytety C&C Partners dla każdego z czterech aspektów działań CSR
Społeczeństwo
Konsekwencje prowadzenia działalności zarówno dla osób zatrudnionych w firmie, jak i funkcjonujących poza nią.
Zapewniając bezpieczne warunki pracy, zdefiniowaną indywidualną ścieżkę rozwoju oraz dobry pakiet socjalny, dbamy o jak najlepszy wizerunek pracodawcy.
Działając na określonym obszarze, współpracujemy z różnymi instytucjami sportowymi, czy kulturalnymi i organizacjami społecznymi, mając na celu stałe podnoszenie jakości życia naszego społeczeństwa.
Wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne.
Wdrożenie programu oszczędności energii. Celem jest zmniejszenie zużycia energii o 25% w ciągu najbliższych 3-5 lat. Zabieg ten pomoże przeciwdziałać zmianom klimatycznym, ale także obniżyć koszty z tytułu dostaw gazu i energii.
Zmniejszenie kosztów z tytułu zużycia papieru i przygotowywania wydruków o 30%. Projekt ten ma na celu użytkowanie drukarek w bardziej efektywny sposób oraz obniżenie ilości zużywanego papieru. Oszczędności uzyskane będą poprzez świadome włączanie i wyłączanie drukarek, drukowanie dwustronne, a także poprzez wymianę niektórych urządzeń. Rozważamy także możliwość stosowania alternatywnych sposobów komunikacji w celu zastąpienia drukowanych nośników informacji.
Mobilizowanie naszych pracowników do podejmowania działań zmierzających do zmniejszenia zużycia paliwa.
Zrównoważone inwestycje. Zainwestowaliśmy w system wideokonferencji, który może być obecnie używany przez naszych pracowników w krajach, w których grupa TKH posiada lokalne zakłady. Ograniczamy w ten sposób liczbę podróży służbowych i koszty zużycia paliwa, a także umożliwiamy kadrze kierowniczej bardziej efektywne gospodarowanie swoim czasem.
Zapewnienie zdrowych i stymulujących warunków pracy. W 2013 roku zmianie uległ Kodeks Postępowania TKH w celu odzwierciedlenia w nim aktualnych kwestii społecznych. Kodeks ten został rozpowszechniony w ramach całej Grupy.
Wdrożenie długoterminowych programów z zakresu podnoszenia kwalifikacji i umiejętności naszych pracowników. Każdego roku biorą oni udział w szkoleniach organizowanych zarówno w kraju, jak i za granicą.
Dochód
Dochód. Warunek konieczny, aby zapewnić przetrwanie firmy.
Dostosowanie działalności C&C do gwałtownie zmieniających się warunków gospodarczych. Wdrożyliśmy program mający na celu redukcję należności, a także kilka programów zapewniających minimalizację kosztów. Poza redukcją wydatków, zainwestowaliśmy w innowacyjne rozwiązania, przedsiębiorczość i utrzymanie klientów. Zaplanowane działania reorganizacyjne zostały przyspieszone, co pomogło nam szybko dostosować się do warunków rynkowych.
Pozycjonowanie
Dbanie o reputację firmy.
Dopasowanie nowatorskich produktów C&C Partners do najbardziej aktualnych trendów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Badanie satysfakcji klientów. W ramach tego programu uzyskaliśmy wiele cennych informacji na temat zadowolenia naszych klientów, poziomu ich lojalności wobec naszej firmy, a także zbadaliśmy naszą skuteczność względem wartości wzorcowej. Uzyskana przez naszą firmę średnia wynosząca 8,3 punktu plasuje nas na poziomie wzorca. W kolejnych latach zadowolenie klientów będzie nadal kwestią zasadniczą dla firmy C&C – dzięki temu mamy nadzieję na poprawę wskaźnika ich utrzymania, a docelowo – przewyższenie wzorcowej skuteczności działania.
Wspomaganie akcji sponsoringowych. Zapewniamy wsparcie finansowe różnych wydarzeń kulturalnych – zostaliśmy sponsorem m.in. zespołu piłki ręcznej MKS „REAL-ASTROMAL” Leszno.
Intensyfikacja działań. Podjęte przez nas przedsięwzięcia mają na celu wpasowanie polityki CSR w system komunikacji wewnętrznej, a tym samym zwiększenie świadomości społecznej i odpowiedzialności biznesu wśród naszych pracowników.