System przywoławczy w restauracji - czyli odejście od werbalnej komunikacji do systemu automatycznego przywoływania

System przywoławczy w restauracji jest coraz powszechniejszy. Sprawdzi się zwłaszcza w punktach szybkiej obsługi gastronomicznej. Najczęściej znajduje zastosowanie w dużych obiektach gastronomii, gdzie dobra komunikacja na linii kucharz - klient - gość jest niezmiernie ważna, aby zachować jakość obsługi i czas liczący się dla klienta.

Niejeden z nas pamięta czy też zetknął się z sytuacją niewygodnego nasłuchiwania czy zamówienie, które zostało złożone jest już zrealizowane i gotowe do odbioru. Wykrzykiwanie numerów jest dość nieeleganckie. Dodatkowo jest to czas długiego, nieefektywnego czekania, często to czekanie jest także przyczyną niekomfortowych pomyłek, irytacji ze strony klienteli czy też panującego chaosu, szumu i wzajemnego niezrozumienia. System przywoławczy w restauracji jest jak remedium na takie bolączki.

Czym jest system przywoławczy do restauracji?

Jest to forma komunikacji z klientem oraz realizacji zamówień - metoda dyskretna, cicha i skuteczna. Pozwala ona na większą efektywność funkcjonowania, lepszy odbiór usługi przez gości restauracji, większą liczbę obsłużonych stolików i tym samym wyższą rotację klientów restauracji/baru/kawiarni.

Jak działa system przywoławczy w restauracji? Krótki opis mechanizmu

Najpierw klient składa zamówienie i otrzymuje niewielkie urządzenie typu pager. W czasie oczekiwania na realizację zamówienia klient może udać się do swojego stolika i spokojnie czekać. Gdy zamówienie jest gotowe kucharz informuje o tym przez powiadomienie sygnałowe kelnera. Ten z kolei wciska odpowiedni przycisk na centralce - zgodny z numerem zamówienia - i tym samym sygnalizuje poprzez pager, że zamówienie jest gotowe do odbioru. Klient odbiera posiłek i zwraca pager.

Inne systemy przywoławcze w restauracji?

Czasem system działa jeszcze inaczej. Urządzenia systemu ułożone są na ladzie kelnera i na stolikach. Klient ma możliwość bezpośredniego wezwania kelnera celem złożenia zmówienia czy zapłaty. Obsługa może działać w czasie rzeczywistym i reagować wprost na potrzeby klienta.

Z czego składa się przykładowy zestaw systemu przywoławczego do restauracji?

System najczęściej składa się z:

  • centrali - jest to nadajnik, najczęściej z ładowarką oraz odpowiednią liczbą przycisków;
  • odpowiedniej ilości pagerów;
  • zasilacza.

Sprawdź także: