System monitoringu wizyjnego, który dostarczyliśmy i uruchomiliśmy w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 w Warszawie na przystankach Warszawa Grochów, Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz Warszawa Wawer, został pozytywnie odebrany przez inwestora – PKP PLK.

Dostarczony system SMW, wraz z wbudowaną analizą obrazu, spełnia najwyższe standardy opisane przez PKP PLK w instrukcji IPI-4. Uruchomione rozwiązanie zapewnia pełen monitoring stacji przez całą dobę.

 

Zaawansowana systemowa analiza obrazu AI, działająca w trybie online, przekazuje operatorom sygnały o zagrożeniach, takich jak:

  • detekcja ruchu;
  • detekcja przekroczenia wirtualnej linii (wejścia na tory);
  • detekcja wjazdu pociągu;
  • detekcja pozostawienia obiektu w strefie (detekcja pozostawionego bagażu);
  • detekcja długotrwałego przebywania osoby w strefie;
  • sygnalizacja zamalowania/zasłonięcia przedniej szyby lub kopuły kamery (sabotaż punktu kamerowego).

System składa się z kamer Grundig oraz TKH Security, serwerów oraz stacji operatorskiej Dell wraz z monitorami NEC. A za prawidłowe działanie całości odpowiada VMS VDG Sense. System umożliwia integrację z centralną aplikacją PSIM PKP PLK bazującą na rozwiązaniu WINGUARD od Advancis.

 

Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk

W ramach realizacji inwestycji na linii kolejowej nr 7, w projekcie POIiŚ 5.1-11.1 „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, Etap I”, wykonano szereg działań, mających na celu poprawę dostępności oraz bezpieczeństwa podróży.