Kontrola dostępu hotelowa

System kontroli dostępu wykorzystywany jest w obiektach hotelowych powszechnie. Obiekt hotelowy to bowiem przestrzeń, w której liczy się dobro i bezpieczeństwo gości oraz personelu. To ważne, aby prawidłowo zarządzać przepływem osób w obiekcie oraz upoważniać gości/personel do przebywania czasowego w danej strefie hotelu czy w pokojach.

Kontrola dostępu hotelowa może przybierać bardziej proste i nieinwazyjne rozwiązania, albo też opierać się na nowoczesnym spojrzeniu na systemy kontroli dostępu i stanowić integralną część całego systemu automatyki hotelowej.

Elektroniczna kontrola dostępu hotelowa - najprostsze z rozwiązań

Nierzadko w hotelach stosowane są rozwiązania z zakresu kontroli dostępu opierające się na zamkach zasilanych bateriami. W tym przypadku nie potrzeba kontaktu z serwerem zarządzającym.

Jak działa najprostsza kontrola dostępu hotelowa?

Mechanizm jej działania jest prosty. Zamki mechatroniczne kontroli dostępu montowane są przeważnie w skrzydle drzwiowym pokoju hotelowego. Nie potrzeba w tym przypadku żadnego okablowania. Tożsamość gościa potwierdzana jest poprzez najprostszą formę karty zbliżeniowej lub magnetycznej. Opcja dostępu zapisana jest w tym przypadku na karcie dostępowej w postaci danych o pokoju hotelowym, który można otworzyć, oraz o terminie jej ważności. Bardziej rozszerzoną wersją są zamki  na baterie systemu kontroli hotelowej, ale już z komunikacją radiową - opartą na paśmie 2,4G/5G współdzielonym z WiFI. W tym przypadku wymagane są punkty dostępowe zarządzające najczęściej kilkoma zamkami.

Kontrola dostępu hotelowa - postaw na najnowocześniejsze rozwiązania

Na rynku oferowane są obecnie systemy kontroli dostępu do hotelów, tzw. przewodowe, wymagające ułożenia kabli, ale oferujące w zamian szerokie spectrum funkcjonalności systemu kontroli.

Nowoczesne, bardziej rozbudowane systemy kontroli dostępu hotelowej oraz oprogramowanie to obecnie m.in.:

  • kontrola dostępu do pokoi hotelowych i pomieszczeń współdzielonych (np.: siłownia, parking, winda, basen, sale konferencyjne itp.);
  • sterowanie zasilaniem elektrycznym w pokojach hotelowych (najczęściej charakterystyczna kieszeń na kartę zbliżeniową;
  • sterowanie sygnalizacją hotelową typu: "nie przeszkadzać", "posprzątać" itp.;
  • sterowanie klimatyzacją;
  • integracja z innymi systemami jak np.: przywoływania i alarmowania, ppoż, systemem recepcji itp.
  • skuteczne zarządzanie przepływem osób, ewidencją meldunku/wymeldunku pobytu w hotelu.

Zobacz także: