Interkomy naścienne – główne zadanie
Interkomy naścienne dają możliwość prowadzenia komunikacji głosowej pomiędzy użytkownikami. Dotyczą komunikacji głosowej wewnątrz obiektu czy też pomiędzy zespołem budynków powiązanych. Najczęściej interkomy naścienne znajdują zastosowanie jako urządzenia podtynkowe montowane na budynkach komercyjnych (np.: korporacje, biura, hale produkcyjne, hale magazynowe, inne obiekty przemysłowe i korporacyjne), a także na obiektach prywatnych. Najprościej opisując budowę interkomu naściennego należy zwrócić uwagę na elementy tj.: głośnik, mikrofon, przycisk aktywacji (dzwonka), a także jednostkę centralną łączącą uczestników komunikacji.
Jakie parametry są ważne przy wyborze interkomów naściennych?
Interkomy naścienne to przede wszystkim odpowiednia czystość słyszalnego dźwięku, czyli np.: wysokiej jakości dźwięk HD. Warto również zwrócić uwagę na poziom ciśnienia akustycznego. Z uwagi na zapewnienie dobrej słyszalności dźwięków ważnym jest także, aby interkomy naścienne redukowały efektywnie hałas pojawiający się w tle.
Wybierając odpowiedni rodzaj interkomów naściennych zwróćmy uwagę na materiał wykonania. W zależności od umiejscowienia interkomów może wymagać np.: odlewu aluminiowego dla większej wytrzymałości oraz posiadania klasy szczelności na kurz, zabrudzenia, zanieczyszczenia, wilgoć i wodę oznaczonej symbolem IP (np.: IP44). Pamiętajmy także, że wybrany interkom naścienny musi być zintegrowany, kompatybilny z posiadanym systemem komunikacji IP czy systemem sieciowym.