Interkom do banku – proste, sprawdzone i niezawodne rozwiązanie komunikacyjne

Interkomy stosowane w bankach i innych instytucjach finansowych to tzw. interkomy kasowe. Interkomy same w sobie są nieskomplikowanym rozwiązaniem, a bardzo efektywnym i usprawniającym komunikację, zwłaszcza w obiektach publicznych. Poza wspomnianymi bankami znajdują zastosowanie również w instytucjach medycznych, w urzędach, na dworcach, w kasach biletowych itp.

Jaka jest główna zaleta systemu interkomowego w banku?

Bank to instytucja kontaktu publicznego, na szeroką skalę ma tutaj miejsce komunikacja pomiędzy klientem banku a jego pracownikiem. Punkty obsługi kasowej w banku zazwyczaj wymagają odpowiedniego odgrodzenia, odseparowania od części ogólnodostępnej dla klientów. Wiąże się to z niwelowaniem ryzyka niepożądanego zachowania klienteli czy osób zewnętrznych, postronnych. Obsługa kas bankowych związana jest z obrotem pieniężnym, dlatego zazwyczaj komunikacja z pracownikami w tym dziale odbywa się dla potrzeb bezpieczeństwa np.: przez szybę.

Zaletą interkomu w banku jest zapewnienie sprawnej i zrozumiałej wymiany komunikatów głosowych, nawet gdy warunki akustyczne są utrudnione (np.: hałas czy szumy dobiegające z poczekalni banku).

Znaczenie interkomu w instytucjach bankowych w dobie pandemii

W trudnym okresie pandemii znaczenie rozwiązania interkomowego znacząco wzrosło. Okazało się, że jest to idealna propozycja dla osób pracujących z ludźmi na co dzień. Dzięki takiemu rozwiązaniu można uchronić personel banku przed wirusami, które roznoszą się w bezpośrednim kontakcie z osobami zarażonymi. Tym samym dbamy o personel i zapewniamy ciągłość pracy w instytucji bankowej.

Jak zbudowany jest interkom?

Interkom składa się z głównej bazy z wbudowanym mikrofonem oraz głośnikiem – znajdujący się po stronie personelu banku oraz z zewnętrznego rejestratora dźwięku, z mikrofonu i głośnika – te montowane są po stronie petentów banku (np.: w szybie odgradzającej klienta od pracownika banku).

Jakie cechy powinien mieć dobry zestaw interkomowy dla instytucji finansowych?

Korpus interkomu, jego obudowa powinna być solidna i wytrzymała. Sprawdzają się interkomy wykonane ze stopu aluminium. Najważniejszym aspektem jest wysoka jakość mikrofonów i głośników, które odpowiedzialne są za komunikację dwustronną. Powinny zapewniać bardzo dobrą słyszalność dźwięków – w sposób naturalny i czysty, bez zbędnych szumów, pogłosów.

Interkom do banku powinien mieć możliwość płynnej regulacji głośności – w zależności od potrzeb.

Obecnie na rynku dostępne są interkomy z wyższej półki, które wykorzystują zaawansowane technologie audio, redukując tym samym wspomniane szumy i pogłosy, nawet w trudnych akustycznie warunkach. Dodatkowo sama obsługa interkomu powinna być prosta i intuicyjna, a kontrolki umieszczone na bazie interkomu powinny wskazywać aktualny status urządzenia.

Niektóre z dostępnych zestawów interkomowych posiadają możliwość podłączenia zewnętrznego rejestratora danych, za pomocą odpowiedniego wejścia.

Ważna jest także ergonomiczność samej obudowy oraz estetyczny, nowoczesny wygląd. Interkomy dedykowane do użytkowania dla potrzeb banku, najczęściej posiadają mikrofon kasjera montowany na tzw. „gęsiej szyjce”, czyli na elastycznym wysięgniku, zapewniającym komfort pracy.

Zobacz również: