Interkom do apteki – bezpieczna i skuteczna komunikacja pomiędzy klientem a sprzedawcą

Interkom do apteki to coraz popularniejsze rozwiązanie, które znajduje zastosowanie w wielu aptekach. Okres przedłużającej się pandemii COVID-19 sprawił, że kwestie bezpieczeństwa i zdrowia stały się najważniejsze. Świadomość w tym zakresie znacząco wzrosła i społeczność zaczęła dbać o bezpieczne zakupy, spotkania, kontakty. Okazuje się bowiem, że interkom do apteki to jedna z form zapobieżenia rozpowszechniania się wirusa drogą kropelkową.

Interkom do apteki to relatywnie niedroga inwestycja, która może przynieść wiele pozytywnych efektów, jak np.: lepsza obsługa klienta, sprawniejsza komunikacja głosowa, większy poziom satysfakcji klienteli jak i personelu, wzrost zaufania, higieny, profesjonalny wizerunek apteki.

Interkom do apteki – czym jest to urządzenie?

Zestaw interkomowy do apteki to wspomniana bezpieczna komunikacja, na określony dystans, z okienek szpitali, przychodni czy aptek oraz innych obiektów użyteczności publicznej. Główną cechą tego rozwiązania jest brak konieczności prowadzenia rozmów bezpośrednio. Można je prowadzić bez fizycznego kontaktu pomiędzy uczestnikami rozmowy. Interkom zapewnia w tym zakresie wysokiej jakości połączenia głosowe, bez zakłóceń, szmerów i w pełni jasne oraz zrozumiałe (nawet przez dzielącą użytkowników szybę, pleksę, ściankę). Najczęściej interkom kasowy do apteki posiada potencjometry do płynnej regulacji głośności – w zależności od indywidualnych potrzeb.

Dodatkowo bardzo dobrze, gdy mikrofon kasjera apteki znajduje się na elastycznym i giętkim wysięgniku (tzw. gęsia szyja), co daje mu możliwość regulacji mikrofonu do własnych preferencji.

Co składa się na interkom do apteki? Jakie są jego elementy składowe?

W skład zestawu interkomu do apteki wchodzi przede wszystkim głośnik oraz mikrofon. Najczęściej można zakupić gotowy zestaw wraz z kompletem akcesoriów montażowych i zasilaczem.

Zasadą jest, że mikrofon i głośnik odsłuchowy montuje się na okienku apteki, a na stanowisku pracownika apteki lokalizuje się głośnik oraz mikrofon stołowy na wspomnianym wysięgniku, z włącznikiem i opcją regulacji głośności.

Pozostałe cechy interkomu do apteki? Jakie są jego zalety?

Najważniejsze atuty dobrego jakościowo interkomu do apteki są:

  • higieniczność zestawu; prosta i nieskomplikowana budowa;
  • łatwość w czyszczeniu;
  • wytrzymałość – zwłaszcza przy aluminiowej obudowie;
  • łatwość montażu, nieduża liczba elementów składowych i montażowych;
  • bezawaryjność;
  • prosta i intuicyjna obsługa dla każdego.

Zobacz również: