Interkom biurowy jako istotne wyposażenie biurowców. Czym jest interkom biurowy?
Interkom biurowy jest urządzeniem służącym do komunikowania się wewnątrz jednego budynku lub kilku obiektów. Coraz częściej zdarza się, że biura danej organizacji są rozproszone, zajmują nawet kilka pięter, czy więcej, niż jeden budynek. W związku z tym organizacje poszukują sprawnych rozwiązań komunikacyjnych. Jednym z nich jest interkom biurowy. Działanie interkomu biurowego nie wymaga dostępu do ogólnodostępnej sieci telefonicznej, działa niezależnie od niej.
Interkomy biurowe utożsamiane są nie tylko z prostym, acz efektywnym rozwiązaniem usprawniającym komunikację, ale także z nieskomplikowanym i skutecznym rozwiązaniem zapewniającym bezpieczeństwo funkcjonowania obiektów biurowych na co dzień.
Gdzie najczęściej znajduje zastosowanie interkom biurowy? Gdzie możemy go spotkać?
Interkom biurowy najczęściej utożsamiany jest z recepcją, sekretariatem, ochroną budynku, kasowymi okienkami, punktami obsługi petentów, salami konferencyjnymi, a także z samymi biurami. Interkom biurowy to zarówno interkomy słuchawkowe, interkomy bezsłuchawkowe, interkomy kasowe, a także interkomy bezprzewodowe.
Interkom biurowy i jego główna rola – dlaczego warto posiadać go w biurach, w urzędach oraz obiektach użyteczności publicznej?
Interkom biurowy niesie ze sobą wiele korzyści. Jak już wspomnieliśmy - po pierwsze - umożliwia błyskawiczną komunikację z osobą po drugiej stronie celem szybkiego przekazania komunikatu, zasygnalizowania ważnej sprawy, przywołania na spotkanie czy konferencję albo w celu konsultacji. Interkom biurowy może więc pełnić również rolę przywoławczą - zwłaszcza w sytuacjach nadzwyczajnych czy krytycznych. Zapewnia bezpieczeństwo w budynku i w kompleksie obiektów, umożliwiając szybie rozproszenie informacji czy ważnego komunikatu. Jest to środek wewnętrznego przepływu informacji np.: pomiędzy poszczególnymi działami organizacji.
Interkom w biurze – jakie dodatkowe korzyści?
Interkom w biurze to także możliwość zorganizowania bezpiecznego i higienicznego kontaktu z petentami czy klientami, np.: w punkcie obsługi czy informacji danego obiektu. W tym przypadku mowa o interkomie kasowym, który na szeroką skalę znalazł zastosowanie w dobie panującej pandemii.
Jak wygląda mechanizm działania interkomu biurowego?
Najprostszy w swej budowie interkom biurowy to dwie połączone ze sobą stacje abonenckie. Każda ze stacji posiada mikrofon i głośnik oraz przycisk wywołujący. W momencie aktywizacji przycisku interkom – bezprzewodowy albo też analogowy – przesyła sygnał z jednego urządzenia do drugiego, który zawiadamia odbiorcę poprzez sygnał dźwiękowy. Odbiór połączenia najczęściej odbywa się poprzez podniesienie słuchawki albo naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Komunikacja wówczas rozpoczyna się.
Bardziej zaawansowane interkomy biurowe wyróżniają się dodatkowymi funkcjonalnościami, a także większą liczbą punktów komunikacyjnych. Rozmowa może zostać poprowadzona pomiędzy kilkoma abonentami jednocześnie – łączność konferencyjna. Interkomy biurowe umożliwiają odpowiednią regulację głośności, niwelują szumy akustyczne i dostarczają czysty oraz wyraźny dźwięk.
Zobacz również: