Interkom dla SOR i jego zastosowanie

SOR to szpitalny odział ratunkowy, czyli jednostka państwowego ratownictwa medycznego. Zadaniem oddziałów SOR jest udzielanie pomocy pacjentom w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia. To tutaj dokonywana jest wstępna ocena stanu pacjenta i podejmowanie leczenie w celu stabilizacji parametrów i funkcji życiowych.

Odział SOR to zespół ludzi, którzy ściśle współpracują ze sobą i komunikują się dla dobra pacjenta. Są to: ordynator szpitala, lekarze dyżurujący w niezbędnej ilości, pielęgniarka oddziałowa, pozostałe pielęgniarki, ratownicy medyczni, technicy medyczni oraz rejestratorki medyczne i administratorzy.

Dla prawidłowego funkcjonowania oddziału SOR potrzebna jest efektywna i niezawodna komunikacja. Interkom dedykowany dla służb SOR to specjalistyczne urządzenie używane do wewnętrznej komunikacji na oddziale SOR oraz wewnątrz zespołu pracowników.

Interkom SOR to więc szybka, wygodna i poufna komunikacja miedzy pracownikami oddziału szpitalnego. Zapewnia komunikację głosową, dwustronna lub wielostronną pomiędzy personelem w celu przekazania niezbędnych informacji, np.: o stanie pacjenta, wezwania pomocy, konsultacji medycznych itp.

 

Jakie są główne cechy charakteryzujące interkom dla SOR?

Interkom SOR to przede wszystkim:

  • natychmiastowa komunikacja głosowa w czasie rzeczywistym;
  • wymiana informacji, instrukcji, komunikatów, poleceń oraz koordynacja działań i dobra organizacja;
  • komunikacja grupowa, czyli wielość kanałów komunikacyjnych. Przydatne zwłaszcza przy dowodzeniu grupowym np.: z medycznego centrum dowodzenia;
  • szyfrowanie transmisji i odpowiednie zabezpieczenie połączeń, wykluczenie możliwości podsłuchiwania rozmów;
  • odpowiedni zasięg działania dla danego obszaru działania SOR;
  • wytrzymałość konstrukcji, przystosowanie do pracy nawet w ciężkich warunkach. Powinny być odporne na: wstrząsy, wibracje, ekstremalne temperatury, wilgoć, zanieczyszczenia, pyły itp. Wykonane w odpowiedniej klasie IP;
  • dostępność wersji mobilnych, czyli przenośnych, noszonych np.: przy pasie członka personelu;
  • wydajność bateryjna, w przypadku modeli mobilnych, bezprzewodowych;
  • integracja z innymi medycznymi systemami, np.: z systemem monitorowania medycznego, systemem zarządzania danymi medycznymi;
  • dodatkowe, przydatne funkcjonalności jak np.: wysyłanie komunikatów tekstowych, monitorowanie parametrów życiowych pacjentów, wyświetlanie informacji na ekranie interkomu itp.

 

 

Przeczytaj również inne artykuły: