Interkom dla SOR i jego zastosowanie
SOR to szpitalny odział ratunkowy, czyli jednostka państwowego ratownictwa medycznego. Zadaniem oddziałów SOR jest udzielanie pomocy pacjentom w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia. To tutaj dokonywana jest wstępna ocena stanu pacjenta i podejmowanie leczenie w celu stabilizacji parametrów i funkcji życiowych.
Odział SOR to zespół ludzi, którzy ściśle współpracują ze sobą i komunikują się dla dobra pacjenta. Są to: ordynator szpitala, lekarze dyżurujący w niezbędnej ilości, pielęgniarka oddziałowa, pozostałe pielęgniarki, ratownicy medyczni, technicy medyczni oraz rejestratorki medyczne i administratorzy.
Dla prawidłowego funkcjonowania oddziału SOR potrzebna jest efektywna i niezawodna komunikacja. Interkom dedykowany dla służb SOR to specjalistyczne urządzenie używane do wewnętrznej komunikacji na oddziale SOR oraz wewnątrz zespołu pracowników.
Interkom SOR to więc szybka, wygodna i poufna komunikacja miedzy pracownikami oddziału szpitalnego. Zapewnia komunikację głosową, dwustronna lub wielostronną pomiędzy personelem w celu przekazania niezbędnych informacji, np.: o stanie pacjenta, wezwania pomocy, konsultacji medycznych itp.
Jakie są główne cechy charakteryzujące interkom dla SOR?
Interkom SOR to przede wszystkim:
- natychmiastowa komunikacja głosowa w czasie rzeczywistym;
- wymiana informacji, instrukcji, komunikatów, poleceń oraz koordynacja działań i dobra organizacja;
- komunikacja grupowa, czyli wielość kanałów komunikacyjnych. Przydatne zwłaszcza przy dowodzeniu grupowym np.: z medycznego centrum dowodzenia;
- szyfrowanie transmisji i odpowiednie zabezpieczenie połączeń, wykluczenie możliwości podsłuchiwania rozmów;
- odpowiedni zasięg działania dla danego obszaru działania SOR;
- wytrzymałość konstrukcji, przystosowanie do pracy nawet w ciężkich warunkach. Powinny być odporne na: wstrząsy, wibracje, ekstremalne temperatury, wilgoć, zanieczyszczenia, pyły itp. Wykonane w odpowiedniej klasie IP;
- dostępność wersji mobilnych, czyli przenośnych, noszonych np.: przy pasie członka personelu;
- wydajność bateryjna, w przypadku modeli mobilnych, bezprzewodowych;
- integracja z innymi medycznymi systemami, np.: z systemem monitorowania medycznego, systemem zarządzania danymi medycznymi;
- dodatkowe, przydatne funkcjonalności jak np.: wysyłanie komunikatów tekstowych, monitorowanie parametrów życiowych pacjentów, wyświetlanie informacji na ekranie interkomu itp.
Przeczytaj również inne artykuły: