Czy w metrze są kamery?
Monitoring miejsc publicznych jak np.: metra, jest zgodny z przesłankami prawnymi wskazanymi w ustawie RODO. Przesłanką taką jest uzasadniony interes związany z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia w obiektach administratora. Opiera się to na art. 6 ust. 1 lit. f przepisów RODO. W warszawskim metrze są kamery i cały system monitoringu wizyjnego, o czym informuje nas Spółka Metro Warszawskie na swojej stronie internetowej.
Na stacjach metra znajdują się kamery, które detekcją obejmują obszar od zejść na stację. Kamery działają także w wagonach metra. Na stronie urzędu Miasta Warszawa możemy przeczytać o liczbie kamer w pociągach metra na poziomie około 1.900. Liczba ta ciągle ulega aktualizacji, bowiem następuje stała rozbudowa systemu monitoringu.
Jaki jest cel monitoringu w metrze?
Wykorzystanie instrumentu monitoringu pozwala na bieżący podgląd wydarzeń w obrębie metra, na szybkie reagowanie oraz archiwizowanie nagrań, np.: w celu odtworzenia dla potrzeb dowodowych, odtworzenia ciągu zdarzeń. Monitoring w metrze pełni funkcję prewencyjną (odstraszenie potencjalnych sprawców w wyniku ich wiedzy o utrwaleniu ich wizerunku na monitoringu wizyjnym), zmniejszając tym samym potencjalną liczbę ataków wandalizmu i innych niedopuszczalnych zdarzeń. Chroni życie i zdrowie pasażerów, oraz pracowników metra oraz zabezpiecza mienie rzeczowe.
Zobacz także inne wpisy: