Centrala kontroli dostępu jako element systemu

Centrala kontroli dostępu – jak sama nazwa wskazuje – jest elementem zapewniającym centralizację systemu, czyli skuteczne zarządzanie nim z jednego, centralnego poziomu. Centrala kontroli dostępu to składowa systemu usprawniająca pracę Administratora systemu.

Sam system kontroli dostępu jest układem powiązanych urządzeń pozwalających zastąpić całkowicie tradycyjne metody ochrony i bezpieczeństwa obiektu, kompleksu obiektów czy poszczególnych pomieszczeń tj. zamki i klucze.

System kontroli dostępu ma na celu zarządzanie przepływem osób w poszczególnych, jasno zdefiniowanych strefach w sposób zautomatyzowany. Zapobiega nadużyciom, niebezpiecznym sytuacjom oraz przebywaniu niepowołanych osób w strategicznych miejscach organizacji. Pozwala na bieżący nadzór i prowadzenie stosownych ewidencji. Chroni mienie organizacji, zarówno to rzeczowe, fizyczne jak i niematerialne. Coraz częściej organizacje różnego typu dostrzegają potrzebę systemu kontroli dostępu w celu skutecznej realizacji polityk bezpieczeństwa, eliminacji ryzyka wycieku danych i kluczowych informacji firmy.

Centrala kontroli dostępu i dostarczane przez nią nowe rozwiązania

Centrala kontroli dostępu jest użytecznym elementem, zarówno z punktu widzenia Administratora Systemu, jak i samego użytkownika. Co daje nam centralizacja systemu kontroli dostępu? Sprawia, że możemy włączyć w system dowolną ilość obiektów, cały kompleks obiektów oraz dowolną ilość central w samym pojedynczym obiekcie. Dodatkowo centrala kontroli dostępu to sprawne zarządzanie całością z jednego miejsca, z użyciem odpowiedniego oprogramowania, wspólnego interfejsu, zapewniającego pełen przegląd systemu.

Jakie są fizyczne możliwości centrali kontroli dostępu?

Centrala kontroli dostępu to programowanie wielu operacji logicznych, umożliwiających wprowadzenie usprawnień systemu oraz wprowadzenie niestandardowych funkcji – zgodnie z potrzebami Administratora. Centrala kontroli dostępu to obsługa nawet około 8.000 użytkowników z przypisanymi transponderami pasywnymi jak np.: karty identyfikujące czy z innymi formami identyfikatorów, np.: kody czy piloty. Dodatkowo centrala kontroli dostępu umożliwia integrację z innymi systemami zarządzania obiektem, np.: z systemem sygnalizacji włamania i napadu, czy z systemem ewidencji czasu pracy.

Przykładowe właściwości i funkcjonalności centrali kontroli dostępu

Centrala kontroli dostępu to m.in. następujące właściwości:

  • przypisanie użytkownikom określonej liczby, różnorodnych identyfikatorów – zgodnie z potrzebą Administratora i strukturą organizacji;
  • ustawienie dostępu do wybranych stref wyłącznie w określonym przedziale czasowym;
  • opcja blokowania/odblokowania strefy w określonym czasie;
  • ustalenie kalendarza dostępu;
  • możliwość usystematyzowania obiektu poprzez podzielenie go na strefy obsługiwane przez jedną centralę;
  • zapisywanie zdarzeń w pamięci centrali kontroli dostępu i inne.

Zobacz również: