Ciche alarmy i zaawansowane systemy interkomowe w budynkach bezpieczeństwa

W sytuacjach awaryjnych i niebezpiecznych, takich jak fizyczne lub werbalne ataki na osobę, szybka, niezawodna i bezpieczna komunikacja odgrywa kluczową rolę.

Ciche alarmy i zaawansowane systemy interkomowe w budynkach bezpieczeństwa

CICHY ALARM

Ten specjalny rodzaj alarmu umożliwia natychmiastowe i niezauważalne nasłuchiwanie sytuacji z zewnątrz pomieszczenia. Zagrożona osoba ma poczucie wsparcia, nie będąc narażoną na ryzyko eskalacji sytuacji przez pochopne działania z zewnątrz. Pomocnicy uzyskują więc dokładny obraz sytuacji bardzo szybko, zanim podejmą interwencję, nie narażając siebie na niebezpieczeństwo.

To rozwiązanie jest stosowane zwłaszcza w placówkach takich jak:

  • więzienia,
  • urzędy pracy,
  • urzędy ds. zatrudnienia,
  • urzędy pomocy społecznej,
  • karetki pogotowia.

Niestety, często można zauważyć, że pracownicy służb ratunkowych interweniują z zewnątrz, nie mając wystarczających informacji na temat dokładnej sytuacji na miejscu.

Zaawansowany system interkomowy umożliwia lepszą ocenę sytuacji w czasie rzeczywistym. Po uruchomieniu cichego alarmu system natychmiast udostępnia mikrofony, głośniki i kamery na miejscu incydentu oraz aktywnie wspiera pierwszych interweniujących i zespoły kryzysowe we wdrażaniu odpowiednich planów awaryjnych. Zapewnia to im cenne dodatkowe informacje, takie jak liczba osób w pomieszczeniu, użycie broni, osoby ranne, itp. Dzięki temu reakcja na sytuację awaryjną może być szybsza i bardziej ukierunkowana na konkretne wydarzenie.

OCHRONA PRACOWNIKÓW

... jest obowiązkiem pracodawcy. Często oferowane są szkolenia psychologiczne dotyczące zachowań w szczególności w niebezpiecznych sytuacjach. Ale czy to wystarczające? Alarmy ciche zapewniają pracownikom skuteczną ochronę w sytuacjach krytycznych.

SŁUCHAJ, OGLĄDAJ I REAGUJ BEZPOŚREDNIO

Systemy firmy Commend posiadają tryb awaryjny, który aktywuje kamerę, umożliwiając wizualne monitorowanie sytuacji. Ponadto mogą być wykorzystywane do odstraszania potencjalnych sprawców poprzez bezpośrednie zwracanie się do nich. Ta bezpośrednia interakcja, a także ewentualne działania deeskalacyjne, mogą pomóc w załagodzeniu niebezpiecznych sytuacji i ochronić potencjalne ofiary.

Nadszedł czas na wykorzystanie rozwiązań technicznych, które umożliwiają lepszą ocenę sytuacji na miejscu, właściwą i ukierunkowaną reakcję oraz ogólnie wczesne wykrywanie zagrożeń.